Bolile televiziunii
Hosted by Putfile.com
Ce patim daca ne uitam la televizor

marți, iulie 05, 2005
  Ca Ion Cristoiu, dar gratis

Am primit un e-mail cu un spot publicitar. In spot se concentrează în cateva secunde lucruri care se petrec într-un timp îndelungat: o floare îşi deschide petalele, soarele trece de la răsărit la apus, o omidă mănâncă o frunză...

Replyez decis: nici un specialist român în publicitate nu ar accepta un spot ilustrat cu muzică clasică.
Amicul care mi-a trimis mesajul n-are treabă şi tastează: “DE CE?”
Nu pot să răspund că a fost o vorbă aruncată în vânt şi caut o bază pentru argumentare. Găsesc contractul pentru securizarea frontierei de stat a României.
Începem.
Era vorba de un spot ilustrat cu muzica clasică.
Singurul post de televiziune specializat în muzică clasică, recepţionat în România, este postul francez Mezzo. Postul aparţine grupului financiar Lagardere, liderul domeniului media în Franţa.
Ca şi alte investiţii Lagardere, Mezzo este foarte rentabil. Postul are 2.500.000 de abonaţi plătitori în Franţa şi este distribuit în 32 de ţări.
În România, Lagardere deţine Europa FM, singura reţea naţională privată de radiodifuziune.
Lagardere este şi liderul francez în domeniul aerospaţial. Are 15% din European Aeronautic Defence and Space Company, producătorul avioanelor militare Eurofighter, al rachetelor spaţiale Ariane, al helicopterelor Eurocopter şi al avioanelor Airbus. I se spune prescurtat EADS şi este compania cu care România a încheiat contractul pentru securizarea frontierei de stat.
Da, contractul pe care îl renegociază Guvernul.
Exact, cel pentru care Minsterul Administraţiei şi Internelor a făcut plângere împotriva generalului Toma Zaharia.
Lagardere este al doilea acţionar, ca importanţă al EADS. Primul este Daimler-Chrysler, compania care produce automobilele Mercedes, unde este acţionar şi Ion Ţiriac, despre care saptamanalul francez Le Point scria că ar fi incasat 20 de milioane de euro pentru intermedierea contractului de securizare a frontierei.
Concluzie.
În România, Mezzo are o audienţa de o sută de ori mai mică decât Ciao Darwin, deci un spot ilustrat cu muzică clasică nu e bun în România.

Şi acum să facem următoarele operaţii:
- înlocuim securizarea frontierei cu rapirea jurnalistilor;
- înlocuim Lagardere şi EADS cu Hayssam şi Munaf;
- înlocuim Ministerul Administraţiei şi Internelor cu Ion Cristoiu şi pe generalul Toma Zaharia cu Traian Băsescu;
- înlocuim spotul publicitar cu SMS-ul Marie Jeannei.
Lungim textul de vreo 100 de ori şi... dăm peste pelteaua pe care o tot plimbă Ion Cristoiu, pe bani buni, la câteva televiziuni şi la Jurnalul Naţional.

Nefiind analist cu pregatire înaltă, nici jurnalist cu “surse” confidenţiale ca Ion Cristoiu şi alţii, ci doar un modest consumator de presa, v-am oferit numai informaţii verificabile, iar despre spot, n-am vorbit din auzite. Îl puteţi vedea cu ochii vostri la Time goes by.

 
Comments: Trimiteți un comentariu

<< Home




Blog sub licenta Creative Commons
Creative Commons License




Mai am un blog: Hoinar pe web



ARHIVA
iunie 2005 / iulie 2005 / august 2005 / septembrie 2005 / octombrie 2005 / noiembrie 2005 / ianuarie 2006 / martie 2006 / aprilie 2006 / mai 2006 / noiembrie 2006 / februarie 2007 /







Blogwise - blog directory Pings.ws :: Weblog  Pings, Weblog Directory, Weblog TrackBacks & Weblog Comments. Subscribe with Bloglines
 View My Public Stats on MyBlogLog.com

ŞTIRI-INFORMAŢII


Prognoza meteo
pentru BucureÅŸti