Bolile televiziunii
Hosted by Putfile.com
Ce patim daca ne uitam la televizor

sâmbătă, septembrie 10, 2005
  Nerusinare

În intimitate, un act sexual poate fi, pentru fiecare din parteneri, sublim, grozav, acceptabil, neplăcut sau chinuitor, dar niciodată trivial. Trivială sau scârboasă poate fi doar prezentarea, descrierea sau aluzia referitoare la un act sexual. Mâncatul unei banane, sau obişnuita defecare sunt adesea prezentate trivial. Chiar şi viaţa politică, socială sau de familie pot fi descrise trivial.
Televiziunea este azi locul unde trivialitatea abundă.
Vacanţa mare, Ciao Darwin şi manelele sunt etaloane de vulgaritate gustate de adolescenţi, poate şi în lipsa unui divertisment de calitate.
Partea proastă este că adulţii şi vârstnicii care preferă acest gen de programe sunt, cu rare excepţii, oameni care nu sunt interesaţi de evoluţia către o viaţă civilizată fără plicuri la doctor şi la tribunal, fără mărfuri expirate, dar cu străzi şi closete curate, cu politicieni, oameni de afaceri, jurnalişti şi şoferi cărora să le fie frică să încalce drepturile altora.
Comuniunea de preferinţe dintre adolescenţii în curs de formare şi maturii neevoluaţi devine un handicap în formarea spiritului civic, aproape inexistent în România.
Am văzut, repetate obsedant la televizor, imagini cu tuşe groase ale dezastrului din zonele inundate. Tinerii veniţi de pe alte meleguri să diminueze dezastrul şi acei localnici care priveau, cu paharul la gură, cum încearcă alţii să repare stricăciunile au fost arătaţi cu multă discreţie la televizor. Nu am văzut elevi sau studenţi români care să dea o mână de ajutor. În schimb am asistat la o întrecere publicitară de strângere de fonduri, în care fiecare post îşi lăuda performanţele.
Se pare că, sub pretextul goanei după ratingul adus de trivialitate, cei care conduc televiziunile, ca şi politicienii de tot felul, îşi ascund preferinţa pentru lipsa spiritului civic în România.
Trivialitatea a pătruns şi în programele informative. Atenţia multor oameni cu şcoală puţină se îndreaptă către scandalurile din sport şi către penibilele „dezvăluiri senzaţionale” strigate de invitaţii lui Dan Diaconescu sau către vulgarităţile „incendiare” manipulate cu suspans penibil de Radu Moraru, oameni fără har jurnalistic, dar dotaţi cu şmecherie negustorească.

Ferit până acum, într-o măsură mai mare decât posturile generaliste, de neruşinarea televizată, postul Realitatea TV se aliniază triumfal la vulgaritatea care domină micul ecran, renăscându-l ca prezentator pe Andrei Gheorghe, un individ a cărui profesiune este mojicia agresivă.
Probabil relansarea lui Gheorghe e un răspuns la cererile viitoarei elite politice. Citez:

“Am vazut inregistrata o portiune dintr-o emisiune de-a lui Andrei (probabil ultima) in care ii caftea pe 2 tipi de unu a zburat peste balustrada la primirea unui dos de palma de la Andrei si altu la primirea unui picior in burta s-a dat peste cap pe scari si s-a lovit de un modul.. Ce mai stiti de Andrei? Eu sincer n-am mai auzit nimic..”

„Andrei Gheorghe e marfa, de aceea imi pare rau ca s-a terminat(sper ca pentru putin timp) emisiunea lui. Chiar daca parintii mei nu prea sunt de acord ca eu sa vizionez aceasta emisiune, eu le spun ca( slava Domnului) e o tara democratica si, in concluzie, am “dreptul la replica” :-)) Si eu , si fratele meu, “devoram” emisiunea. Nu-i asa ca-i super marfa? Rock on!!”

"Mai…. io`s inebunit dupa nebunul asta de Andrei Gheorghe… ii szuper tipul… acuma ca el vorbeshte asha de “frumos” ata ete.. el pare szuper deshtept sau ii deshtept…"
 
Comments:
Mai si ala o fost om la viata lui, el si cu ”lantul slabiciunilor” acu tare rau ma tem ca el o fost ”veriga slaba” da pai ce sa-i faci ...
 
Trimiteți un comentariu

<< Home




Blog sub licenta Creative Commons
Creative Commons License




Mai am un blog: Hoinar pe web



ARHIVA
iunie 2005 / iulie 2005 / august 2005 / septembrie 2005 / octombrie 2005 / noiembrie 2005 / ianuarie 2006 / martie 2006 / aprilie 2006 / mai 2006 / noiembrie 2006 / februarie 2007 /







Blogwise - blog directory Pings.ws :: Weblog  Pings, Weblog Directory, Weblog TrackBacks & Weblog Comments. Subscribe with Bloglines
 View My Public Stats on MyBlogLog.com

ŞTIRI-INFORMAŢII


Prognoza meteo
pentru BucureÅŸti